Klachtoordelen

Onder deze categorie vindt u de klachtoordelen van het hoogheemraadschap.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht, kunnen mensen klachten indienen over een gedraging of het nalaten van (een medewerker of bestuurder van) het hoogheemraadschap. Het hoogheemraadschap neemt deze klacht in behandeling en beoordeelt of de klacht terecht is.

Hieronder treft u een overzicht aan van de klachtoordelen van het hoogheemraadschap vanaf 1 januari 2024. Heeft u vragen over klachtoordelen uit eerdere jaren? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Datum ontvangstBetrokken ambtenaar en organisatieonderdeelOmschrijving klachtBevindingen & klachtoordeelConclusieDatum klachtoordeel
26 maart 2023Medewerker afdeling WaterveiligheidBejegening en DienstverleningGedeeltelijk gegrondPraktijkpeil juridisch borgen en zo nodig bestuurlijk peilbesluit actualiseren1 december 2024
20 juli 2023Medewerker afdeling POCF (Personeel & Organisatie, Communicatie en Facilitaire Zaken)Bejegening en het niet ondernemen van actieGedeeltelijk gegrondNee11 januari 2024
9 november 2023Medewerker afdeling WaterketenBejegeningGedeeltelijk gegrondHerzien werkwijze29 maart 2024
12 juli 20243 medewerkers afdeling GrondzakenBejegeningGedeeltelijk gegrondHerzien werkwijze10 januari 2025

Jaarverslagen

Het hoogheemraadschap maakt ieder jaar een verslag van de klachten en doet daarnaast aanbevelingen aan de organisatie. De jaarverslagen kunt u onder deze link vinden. 

Indienen klacht

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan willen wij dat graag weten. Uw klacht kan gaan over de manier waarop wij onze taken uitvoeren, maar ook over hoe u bent behandeld door een van onze medewerkers. U kunt in zo’n geval een klacht bij ons indienen. Onder deze link treft u meer informatie aan over het indienen van een klacht.